kehormatan :)

kehormatan :)

Jumaat, 16 November 2012

KENAPA SAYA GATAL NAK KAHWIN AWAL ?


kahwin 1
CINTA : KENAPA SAYA GATAL NAK KAHWIN AWAL ? | Assalamualaikum penulis ingin kongsi satu artikel boleh dikatakan menarik juga iaitu satu tanggungjawab yang besar perlu dilakukan oleh lelaki. Perkahwinan adalah satu ikatan antara lelaki dan perempuan betul x =) ? Disini penulis ingin membincangkan tentang kenapa gatal nak kahwin awal? Jom baca ;)
1. Sudah ada yang berkenan di hati.
Untuk pengetahuan abah dan mama, saya telah menjumpai insan yang berjaya menarik segala perhatian saya kepadanya. Senang cerita, saya telah jatuh hati dengan dia. Orangnya baik,kuat agamanya,mempunyai ciri-ciri isteri dan anak yang soleh,rajin,seorang yang bijak dan yang paling penting dia sudah bersedia untuk menjadi seorang isteri yang baik dan juga seorang ibu yang hebat! Orangnya sudah ada, kenapa perlu ditangguhkan lagi kan?
2.Ingin menjaga mata,hati dan kemaluan
Mama dan abah yang dikasihi, memang perkahwinan ini bukan satu ruang untuk memuaskan nafsu semata. Namun kita perlu terima hakikat penciptaan manusia itu sendiri,kita diciptakan bersama dengan nafsu. Setinggi mana iman saya pada waktu itu, saya tetap tidak mampu untuk melarikan diri dari zina mata,zina hati dan minta jauh pada zina kemaluan. Kiri kanan depan belakang saya sentiasa berhadapan dengan wanita. Tidakkah lebih baik jika pernikahan ini dipercepatkan agar mata,hati dan kemaluan saya lebih terjaga dari fitnah-fitnah ini?
3.Mencari ketenangan
Apa perasaan mama dan abah bila mula-mula kahwin dulu? Mesti mama dan abah rasa sangat-sangat tenang kan? Bila dah ada orang tersayang kat sisi,jiwa sangat-sangat tenang. Ni bukan saya reka cerita. Ni dalam quran pun ada sebut. Ketenangan ini yang saya perlukan. Ketenangan dalam jiwa,ketenangan bila ingin beribadah dan juga ketengan dalam menuntut ilmu. Susah tau nak fokus dalam pelajaran bila jiwa meronta-ronta.:)
4.Teman dalam pelajaran
Abah dan mama risau pelajaran saya akan terganggu bila saya kahwin awal ye? Siapa cakap terganggu? Saya akan lebih bersemangat. Kahwin ini bukan matlamat hidup saya. Kahwin ini untuk melancarkan lagi perjalan saya menuju matlamat hidup saya yang utama. Isteri saya nanti boleh bersama saya,memberi sokongan. Kami boleh berlawan-lawan dalam mendapat keputusan yang lebih baik. Bukankah ini satu persaingan yang sihat? Dengan pasangan yang halal pulak tu kan?:)
5.Teman dalam kehidupan
Ini mungkin perasaan peribadi dari diri saya sendiri. Setiap manusia inginkan pasangan,ini fitrah. Mungkin naluri ini kelihatan terlalu awal menggelegak dalam diri saya ini namun kita tidak boleh bunuhnya begitu sahaja. Saya merupakan anak bongsu. Adik beradik saya semua sudah berkahwin. Secara jujurnya,sekarang saya selalu rasa sangat sunyi. Bila datang masa saya jatuh sakit, Ya Allahh..terasa sangat memerlukan seseorang berada disisi. Mama,dulu mama boleh menjadi peneman setia saya. Namun sekrang saya sudah berada sangat jauh dari mama. Saya perlukan seorang teman. Teman yang mampu mengambil tugas seorang ibu.
6.Teman dalam perjuangan
Kehidupan ini merupakan satu perjalanan menuju satu destinasi yang abadi. Ujian dan cubaan itu satu perencah dalam kehidupan ini. Saya boleh dan mampu menempuh semua ini seorang diri. Namun ada kalanya saat saya jatuh tersungkur,sedikit payah untuk saya bangun semula. Alanglah indahnya ada seorang insan yang menjadi teman setia dalam perjalanan ini. Lebih kuat dan teguh saya dalam perjalanan ini. Lebih laju dan berkualiti setiap masa kami. Saya dalam kesedihan,dia boleh menjadi pengubat duka. Saya sedikit terlari dari landasan,dia boleh kejutkan saya dan sama-sama mendirikan solat tahjud di malam hari. Kami tidak mahu menjadi manusia biasa,kami ingin menjadi pejuang agama,bangsa dan negara!
7.Hilang fokus
Mama dan abah yang amat saya cintai,masih kalian bersama saya?Mari kita teruskan. Saya ada cita-cita yang sangat besar. Saya bukan seorang budak univeriti yang tidak beragenda. Habis belajar,kahwin,dapat anak,sambung belajar sampai phd,pergi kuliah-kuliah agama,beli harta banyak-banyak sebagai aset dan seterusnya sehingga ajal menjemput. Saya bukan berfikiran tipikal rakyat sebegitu. Saya ingin membina ummah. Dan perjalanan ini sangat payah dan panjang. Namun buat ketika ini,hampir 50 peratus fokus saya telah hilang. Kerana gangguan perasaan dan faktor lain. Saya amat risau saya gagal sampai ke desitnasi. Saya memerlukan fokus itu kembali!
8.Remaja lebih produktif
Produktif ini bukan sahaja merujuk kepada zuriat hasil dari perkahwinan ini. Saya ingin buang jauh-jauh slogan sebegini “Rileks laaa..Muda lagi untuk kahwin. Enjoy dulu. Nanti menyesal baru tau.”. Slogan ini tidak ada dalam kamus hidup saya. Enjoy dulu? Saya takut tempoh enjoy ini saya sia-siakan dengan perkara yang langsung tidak memberi faedah kepada diri saya dan juga ummah keseluruhan. Tidak merasa rugi ke? Lagi saya takut jika dalam tempoh ini saya terus terjatuh kedalam arus maksiat. Nauzubillah! Bila saya berkahwin pasa usia yang muda, ruang untuk melakukan perkara-perkara “enjoy” sedikit sebanyak sudah tertutup. Saya selamat. Saya boleh fokus untuk terus berjuang dan berjalan berlari menuju matlamat yang hakiki itu.Saya takut saya mati dalam tempoh “enjoy” itu. Apa saya dapat? T_T
9.Menjadi lebih bertanggungjwab
Semoga dengan perkahwinan pada usia muda ini menjadikan saya seorang yang lebih bertanggungjwab dan matang. Sekarang ini pun saya sedang berusaha menjadi seorang yang bertanggungjawab. Mama dan abah taknak ke seorang anak yang matang dan bertanggungjwab? Atau nak seorang remaja biasa yang pada umur sekitar saya ini yang masih keluar lepak malam tanpa arah tuju dan agenda? Lepak di kedai mamak sehingga lewat malam semata-mata untuk menonton perlawanan bola sepak. Mesti tidak berkenan dengan jenis sebegini kan? Dengan sifat tanggungjawab ini, tidak sanggup saya bermudah-mudah dalam pelajaran saya. Ini masa depan saya. Insyaallah,tanggungjawab ini juga mampu menjadi pembakar obor semangat saya untuk berjaya dalam pelajaran dengan cemerlang.
10.Menjadi anak yang soleh
Saya ingin berkahwin awal ini pun bukan satu perkara seronok-seronok,hanya untuk memuaskan nafsu sahaja. Tapi ini juga salah satu kerangka dalam berubudiyyah kepada Allah. Salah satu jalan untuk saya lebih dekat dan taqarrub dengan Dia. Semoga segala cabaran yang mendatang ini menjadikan saya lebih dekat dengan Allah. Lebih beriman dan menjadi hamba yang taat. Bila Allah cakap saya perlu menjadi anak yang soleh dan taat kepada kedua ibu bapa, saya sebagai hamba Allah yang taat akan menyerahkan seluruh hidup untuk menjadi anak yang soleh. Mama dan abah mesti gembirakan bila dapat anak sebegini? Doakan saya menjadi anak yang soleh. :)
Dah habis dah? Ada satu lagi, Extra! Hehe..
11.Dapat menantu perempuan cepat.
Nampak seperti gurauan,tetapi itulah hakikatnya.Haha! Setelah empat kali menyambut menantu lelaki sahaja, tak teringin menantu perempuan cepat-cepat ke?Hehe..Mama..Abah..Bila kahwin ini,mama dan abah tidak kehilangan saya.Jangan risau,mama abah bukan kehilangan anak. Sebaliknya,mama dan abah mendapat anak baru. Makin bertambah dan berkembang keluarga kita.One Happy Family ! :D
Peringatan: Kebaikan kahwin awal sangat banyak, keburukan kahwin awal pun juga tidak kurang banyaknya !

Tanda-tanda Lelaki Sayang



Apabila seorang lelaki benar-benar jatuh cinta dan setia pada kekasihnya dengan ikhlas, perubahan sikapnya dapat dilihat dengan jelas. Hati lelaki yang dianggap keras selama ini, tiba-tiba menjadi selembut kapas. Bahkan lelaki yang mabuk cinta sanggup berkorban dan melakukan apa sahaja untuk kekasihnya. Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai. Namun kaum wanita janganlah mengambil kesempatan di atas pengorbanan yang dilakukan lelaki untuk mu itu.
Sekiranya kamu menyedari teman lelaki kamu sentiasa bersungguh-sungguh melakukan sesuatu untuk kamu dengan rela hati, nyata kamu tidak silap memilih teman hidup. Situasi ini terang-terangan sudah menjelaskan perkara sebenar. Dia bukanlah jenis orang yang berdamping denganmu sekadar suka-suka ataupun untuk mengambil kesempatan,tetapi atas dasar cinta yang sebenar. Betapa beruntungnya kamu.
Selain itu, jika teman lelakimu sentiasa buat hatimu senang dan terhibur, itu tandanya dia inginkan perhubungan yang serius daripada kamu. Sudah tentu dalam sesebuah hubungan kita inginkan sesuatu kenangan yang manis untuk dikenang. Jadi tidak hairanlah lelaki sebegini sentiasa inginkan suasana ceria setiap kali berdampingan dengan orang yang dianggap istimewa dalam hidupnya. Padanya, sudah menjadi tanggungjawabnya untuk membuatkan hati orang yang disayangi sentiasa senang dan terhibur.
Jangan kamu anggap teman lelakimu seorang yang kuat membebel sekiranya setiap masa dia cuba memberi kamu nasihat. Ingat, nasihat bermaksud mengingati. Dia akan sentiasa mengingati orang yang dia sayangi agar hubungan yang terjalin berjalan lancar tanpa sebarang masalah. Itu tandanya dia amat menyayangi perhubungan di antara kamu. Jadi, terbukalah mendengar nasihatnya.
Cemburu! Satu sikap yang paling tidak disukai oleh kebanyakan insan yang bercinta. Namun jika diamati, cemburu sebenarnya tanda seseorang itu terlalu menyayangi kamu dan tidak mahu hati kamu berubah. Bukan bermaksud dia ingin mengongkong kebebasanmu, tetapi dia cuba mengambil berat setiap apa yang dilakukan oleh kekasihnya pada setiap inci. Jika kamu setia padanya, tidak salahkan dia cemburu asalkan tidak cemburu buta!
Jika sudah sayang, macam-macam akan kamu fikirkan termasuklah bimbang akan kehilanganya. Begitu juga jika teman lelakimu menyatakan dia selalu memikir dan risaukan kesudahan hubungan kamu. Ini bermakna dia selalu fikirkan mengenai hubungan kamu dan bagaimana untuk menyelamatkannya dari berakhir begitu sahaja. Kalau boleh biarlah ke jinjang pelamin, baru berbaloi!
Kamu pasti pernah melalui situasi di mana teman lelakimu marah dan sentiasa curiga setiap kali kamu bercerita atau berjumpa mengenai lelaki lain di hadapannya. Jangan risau. Bukan bermakna si dia ingin mengongkong perjalanan hidupmu, tetapi risau sekiranya kamu mula berpaling tadah apalagi setelah berjumpa dengan lelaki yang boleh menjadi pencabar terdekatnya. Ini tandanya cintanya begitu mendalam terhadap mu..
Ada juga lelaki yang cepat berasa sensitif dan mudah marah sekiranya apa yang diperkatakannya tidak diambil perhatian, lebihlebih lagi dari orang yang dia sayangi. Baginya kamu bersikap acuh tidak acuh. Hal ini boleh menimbulkan perasaan cemburu meluap-luap, tambahan pula sekiranya kamu boleh menjadi pendengar setia apabila berdampingan dengan orang lain. Pasti dia merasakan dirinya tidak berguna pada kamu.
Lucu tapi hakikatnya begitulah apabila teman lelakimu berperangai tidak ubah seperti anak-anak kecil semata-mata untuk mendapat perhatian daripadamu. Si dia mahu bermanja dan inginkan kekasih hatinya melayannya lebih daripada orang lain yang pernah kamu sayang. Kalau dia merajuk hati, sesekali cubalah untuk memujuknya. Jangan pula kamu sangka manjanya itu mengada-ngada. Bukan senang lelaki sanggup mengubah sikap machonya kepada seorang lelaki yang berperawakan manja. Hanya untuk orang yang disayangi sahaja.
Kamu hadapi masalah dan orang pertama yang datang membantumu adalah teman lelakimu. Tandanya dia tidak mahu melihat kamu susah dan rasa bertanggungjawab untuk membantu. Si dia akan menjadi orang yang paling rajin dan sanggup melakukan apa sahaja asalkan kamu senang dan tidak dibebani kerja ataupun masalah. Beruntungnya!
Kamu memberitahunya yang kamu akan ke satu-satu tempat untuk satu jangka masa yang agak lama. Tiba-tiba dia jadi menggelabah dan tidak menentu. Itu tandanya si dia langsung tidak boleh berjauhan darimu dan kamu tidak perlu ragu lagi tentang kesetiaannya.
Sekiranya teman lelakimu sentiasa bertanyakan soalan yang sama, “you masih sayang i?”, jangan anggap itu satu persoalan yang membosankan. Itu tandanya si dia tidak mahu kasih sayang kamu kepadanya menjadi luntur. Sebab itulah, kalimah tersebut sentiasa diulang-ulang agar kamu tahu betapa si dia sentiasa mahu kamu ingat diri kamu sudah dimiliki olehnya.
Si dia sanggup menitiskan air mata demi kekasihnya.. Bukan semua lelaki anggup menitiskan air mata hanya untuk seorang perempuan. Tidakkah kamu terharu melihat seorang lelaki yang sanggup menitiskan air mata demi kamu. Itu membuktikan cintanya begitu kuat buatmu.
Dan pengorbanan paling besar sekal gus menjelaskan lagi betapa si dia menyayangi dirimu apabila teman lelakimu lebih mementingkan diri kamu berbanding dirinya. Apa sahaja yang dilakukan semata-mata untuk mu. Asalkan kamu sentiasa selesa dan berasa selamat setiap kali bersama dirinya. Jadi, HARGAILAH Lelaki dan terimalah mereka seadanya…. Berilah diri kamu peluang untuk kembali mencintai seseorang yang bergelar LELAKI.

Rabu, 14 November 2012

apa yg terbuku d aty segala ku ceritakan di sini

 ok post ni xde kena mengena dgn sesiapa pon... post ni hanya semta2 nk luahkn apa yg aq rasa dn terbuku dkt aty aq .. klo korang xnk bace korang close je terus..aq xpakse korang bce..dn aq xde niat nk bg mne2 org terasa pon ok...ni luahan aty aq je...

nape ye,selama la aq hdp smpai la skrgkn nape org sekeliling aq ni buat mcm aq xwujud je..perlu ke layan aq mcm 2..event korang xsuke pon juz bg tau je la..xyah susah2 nk buat2 aq xwujud,bia je la aq yg terus xwujud dlm hdp korangkn senang..xpayah nk berlakon dn buat2 aq xwujud lagi..senangkn wt pe susa2 kn diri korang...

then aq nk tanye korang la..aq ni sape ek dlm hidup korang ni..kdang2 aq nk tau gak la an...sbb care layanan korang ni buat aq ase mcm bkn kwn or apa2 yg berkatian la an..aq ase mcm aq lua je dgn korang ni..ye aq tau la aq bkn pendngar yg baik dn xpndai mane pon tok selesaikn mslh korang but at least aq cbe tok ringankn pale otak korang 2 dri mslah korang...lgi 1 la an.. klo apa2 pon korang buat mesti korang xbg tau aq an..nape korang malu ek ada kwn mcm aq ni ek... klo malu it ok la..aq sedar sape la aq ni kn..aq ni juz batu d tepi jalan je kn..

aq ni terlalu baik sgt ek smpai korang leh buat main2..korang leh typu aq sesuka aty korang an,ko leh cri aq tym korang susah je bile senang korang bla cm 2 ke..kirenya aq ni mcm stock pakai buang ke apa..haha aq xkisah pon der act ... gara2 korang semua la hdp aq byk hancur..aq bukak bengkel dlu hdp aq da snang tpi gara2 sape gak buat bengkel aq lingkup then sape yg settlekn semua saman bengkel 2..korang kt mne ek tym 2? korang pinjam duit aq pernah korang byr..bile aq pinjam duit korang xsmpai 50 pon korang da bising mcm aq pinjam duit korang 50 ribu je..korang pinjam dkt aq beribu2 aq xpernah nk mintk balik pon kn.aq tau korang bkn org senang that y aq xmintk walau aq sendri pon ikat perot je..

korang pernh ke fikir perasaan aq ek..korang ckp korang kwn sehdp semati aq..korang ckp aq la segalanya2 bg idup korang but korang fikir ke perasaan aq.. korang ingt aq xde perasaan ke ek..ko ingt aq robot ek..sbb 2 korang xpernh fikir perasaan aq an..sbb 2 korang suke sgt buat aq sedih dn kecewa an..maybe 2 hiburan korangkn..sbb 2 la korang suke wat cm 2 right..hahaha xpe aq redha je dgn takdir ni..

ye aq tau mse silam aq ni buruk..tpi sekurang2nya aq cbe tok berubahkn..korang pernah ke support aq tok berubah pernah bg smgt kt aq ,xpernhkn lgi mengalakkn aq tok jd jahat semula ada la kn...then korang duk tayang2 korang dating la dpn aq..korang ingt aq xde perasaan ke..aq pendam je  korang tau x..aq ni bkn jns yg meluahkn melalui kata2 tpi aq ada care aq sndri tok luahkn perasaan aq ..

korang suke buat keputusan tanpa tanye dn bg tau aq dlu..korang ingt benda 2 aq suke tpi malangnya korang xkenal aq lagi event korang kenal aq dri kecik or x..korang still xkenal aq mcm mne..tpi sekurang2nya apa yg korang buat aq hargainya..dari apa yg aq buat event kesukaan korang pon pernh ke korang hargainya hah?..aq bkn la mintk korang bls apa yg aq buat semua 2 cume aq nk korang juz jujur,hargai dn hormat la aq ..selama ni aq tlg korang semuanya ikhlas xpernh aq harapkn balasan dari korang..tpi aq bg korang madu korang bg aq dgn batu nape..aq ni xlayak ke tok rase bahagia dn hapy?...

oleh krn ko bg tau aq last minute semuanya..rancangan aq semua xjd..nape ek selalu mcm 2 kn.ni bkn kali pertama ko wat cm ni..byk kali ko buat mcm ni!, ko tau x aq da rncng tok jumpe ko esok..aq da cri duit tok jumpe ko esok..ko xyah tau la dari mana aq dptkn duit 2..aq nk jmpe ko event 5 min pon da ckop tok aq tpi   entah la .. aq sedih dn kecewa sgt dgn skap ko ni..nape ko selalu mcm ni kenapa! bg aq sebb... ko tau x..aq xnk mengis lagi tau x..event aq xshat da mcm nazak tpi aq still kuatkn bdn aq ni tok jumpe ko..aq sedih mcm ni ko tau x..smlm aq aq xtydo sbb aty aq tahan ase sedih dn kecewa.. apa yg ko jnjikn pada aq... nape ko wat mcm ni...

xlama lagi aq akan deactive blog ni...aq da xnk tulis apa2 da,..aq nk stop jd blogger. ini la post terakhir aq yg aq sajikn tok semua...sekiranya aq ada silap dn salah maafkn aq...aq tau aq xlayak tok korang..aq sedar siapa aq..aq tau taraf aq dgn korang xsama..korang semua high but aq ni low je kn..korang mesti malukn dgn aq .. it ok la..lepas ni korang xmalu da :)... dn sekali lagi aq mintk maaf dkt korang kalo aq byk buat salah dkt korang selama ni...

*hidup umpana neraka,hidup ibarat layang2...
*hidup sekali,mati pon sekali,enjoy selagi bole enjoy.
*1 aty,berani mati

*pantang ajal sebelom menyerah,.
*we are fmly,protect each other..
*hidup mesti ceria..
*dunia umpa roda kejap kita d atas,kejap kita d bwh..sebelom kite d bwh siap sedia la diri kamu..
*ini la tagline kite semua dlu kn..dari zaman sekolah rendh smpai la korang da berjaya smpai sisihkn aq :) thanx

Isnin, 12 November 2012

adailah wanita mengerti

Hargailah kehadiran seorang lelaki dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyokong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna.. Andainya Perempuan Tahu… 


- Lelaki juga boleh menjadi seseorang yang begitu sensitif dan mengambil berat (perihatin).
- Jika seseorang lelaki meminati wanita, wanita itu tidak semestinya cantik. Cukup dengan budi bahasa dan kesopanan yang tinggi. Malah lelaki boleh menyukai wanita yang mempunyai banyak persamaan dengannya samada dari segi pemikiran atau minat. Oleh itu, banyak yang boleh dibualkan atau dikongsi bersama.
- Kebanyakan masa, lelaki sebenarnya tidak mengetahui perasaan sebenar yang dirasakan oleh seorang wanita.
- Lelaki boleh menerima penolakan dengan baik.
- Lelaki cuba menonjolkan sikap kelakiannya untuk menambat hati wanita.
- Lelaki memang dilahirkan dengan perasaan yang kuat terhadap wanita. Sebab itu mereka suka melihat wanita, menjeling wanita dan menonton Baywatch! Atau mencuci mata di tepi pantai atau swimming pool.
- Kebanyakan lelaki resah bila berhadapan dengan situasi ingin mengajak wanita keluar kali pertama!
- Lelaki cuba meniru gaya selebriti atau berlagak macho hanya kerana ingin memikat hati wanita.
- Bila lelaki cakap..”Emm..tengoklah dulu”..itu seringkali bermaksud dia berkata tidak atau kurang setuju.
- Bila lelaki cakap direct to the point dalam sesuatu hal, dia sebenarnya ingin bersikap jujur dan berterus-terang dan mengharapkan wanita memahami maksudnya.
- Kebanyakan lelaki yg nampak `desperate’, datang dari sekolah all boys! (how true)
- Adalah biasa lelaki cemburu terutamanya apabila perempuan asyik menyebut nama lelaki lain.
- Lelaki tak boleh belajar kesemuanya pasal perempuan dari library atau buku semata2. Oleh itu mereka selalu keliru dengan sikap perempuan..dan tak faham kenapa perempuan bersikap begitu begini…
- Kadang-kadang lelaki perlu mengetahui lebih mendalam tentang bagaimana berhadapan dengan perempuan supaya hubungan dapat berjalan dengan lebih baik.
- Betapa hebatnya lelaki itu bersikap romeo dan `flirting’ dengan ramai wanita..dia tetap hanya ada seorang teman wanita yg istimewa…yang lain hanya kawan..
- Bila lelaki tertengok dada wanita dan wanita itu menyedari…maafkan saja. Kebanyakan lelaki tak sengaja….Mereka merasakan kejadian wanita itu begitu indah!
- Bila sesuatu hubungan putus di tengah jalan, lelaki juga rasa bersedih..cuma dia tak menunjukkannya kesedihannya di depan orang.
- Bila seorang perempuan meminati seorang lelaki, perempuan itu patut bagi hint! Mana tau lelaki itu juga menaruh minat. Senang usahanya nanti…
- Adalah memalukan bagi lelaki jika tak berupaya menolong wanita. Kebanyakan lelaki cukup lemah dgn air mata perempuan. Mereka lebih tewas sekiranya air mata itu mengalir dari perempuan yg dikasihi. Sebab itu dikatakan air mata senjata perempuan. Lelaki bukanlah sempurna 100%, walau bagaimanapun rupanya atau pandangan luarannya. Jadi, perempuan janganlah mengharapkan semua yg hebat dari lelaki! Mereka juga normal dan mempunyai kelemahan!

Ahad, 11 November 2012

khas untuk awk pemilik aty ku :))


qhaseh nur hazama syg... saat sy menaip entry ni fikiran sy hanya tertumpu dn teringat pada awk .. sy tulis entri ni tanpa berfikir sy hanya gunakan apa yg d katakan aty sy,,maaf la jika bahsa x cntik atau pon broken :) ...

selama 3 bulan kite bersama syg..sy bahagia sgt bersama awk...awk telah byk buat sy gembira dn bahagia..setiap ary bila bgn dari tydo sy akan tgk fon.sy akan tgk msj yg awk bg tpi kadang2 awk xbg jugak :)..bila sy bace msj awk bila sy lihat awk awk gembira sy ase puas sbb sy buat awk gembira walau sy xselalu mengembirakan awk...then after basoh muke semua baru lah sy akan membalas msj awk dn berbual dgn awk.setiap ary 2 la yg sy akan lakukankn...

mse waktu mlm pula..sy akan txt awk smpai la pkol 11,20pm max coz mse 2 awk tydo da... then sy mulakan la aktiviti harian sy setiap mlm..then sy salu msj awk tgh2 pgi bute mse awk tydokn..maaf la bkn sy nk ganggu awk tym2 cm 2...tpi tym 2 sy teringat dkt awk sbb 2 sy msj awk  :(... then sy akan berdoa dn send dkt awk doa 2,,pas 2 sy akan tulis sedikit nota lpas doa 2..sy buat mcm 2 sbb sy nk awk sentiasa ingt yg sy syg,cinta dn setia dkt awk walau awk xde dpn saya dn dekat dgn sy...sy nk awk selalu tau apa yg sy ase,,sbb 2 sy selalu msj ckp dkt awk yg sy sygkn awk,cintakan awk dn rindukan awk selalu...sy harap awk maafkn sy sbb selalu menganggu awkkn .....

awk sy selalu ase bahagia dn gembira bila bersama awk..awk telah byk ajar sy erti kehdpn dn dunia ni..benar la selama ini org bercakap kuatnya seorg lelaki ada perempuan yg berdiri d belakangnya...terima kasih syg kerana awk telah byk support sy selama ni...itu yg selalu membuat sy syg,cintakan dn teringat kt awk..sy cube untuk mengingati segala detik gembira dlm perhubungan kite ini dn sy cuba sedaya upaya untuk lupakn segala kisah sdh dlm perhubungan kite...sy cuma maukn awk bahagia dn gembira bila bersama sy..maaf la syg..sy serba kekurangan..segalanya kurang...kadang kala sy terfikir sy ni kejam krn awk berhak mendapat yg  lebih baik dn bgos dari sy..kdang2 sy akan rase sedih bila sy rindukn awk..kite duduk terlalu jauh d  mata malah x pernah bersua muka lgi.kadang kala tgk kwn2 keluar bersama terdetik rase cumburu dlm diri tpi sy xbole buat apa jugk selain berdoa pada allah supaya d pertemukan dgn awk satu mase nty walau dlm mimpi sekali pon...

awk tau x..sy cintakan awk sepenuh aty sy .. awk tau x syg sygkn awk dgn seluruh jiwa sy..awk tau x sy rindukan awk setinggi langit..awk rasa x apa yg sy rase selama ni?..awk percaya dkt sy kn yg sy cintakn,sygkn dn setia pada awkkn..awk jgn risau syg,sy xpernah curang dkt awk..sy xpernah layan perempuan lain selain adik dn akak sy je .. perasaan syg dn cinta dlm aty sy untuk awk tebal dn kukuh..sy xlyn perempuan lain sbb sy tau mcm perasaan bila org yg kite syg dkt dgn kwn lain jantina..sy xnk awk rasa mcm 2..sbb sy da berjanji dkt awk yg sy akan buat awk hapy dn bahagia bila bersama dgn sykn... sy xkisah klo sy xde kwn perempuan sekali pon asalkn sy ada awk dn mak sy da ckop untuk sy..

awk nk tau lgi x...awk la insan yg pling sempurna pernah sy miliki...awk cntik,comel,penyayang,caring,selalu ada saat sy perlukan,baik,selalu nasihatkn sy dn sbgainya..jika sy mau tulis segala apa yg sy suka dkt awk xckop untuk page ni sy tulis nty tpi jika sy tulis untuk benda yg sy xsuka tntng awk page ni akan kosong rasenya.. awk terlalu perfect untuk awk..bertuahnya sy bila allah telah pertemukan kita dgn cara yg x terdugakn..

awk nk tau x..sy nk sgt jumpe awk dpn2.. sy nk sgt bisikan sesuatu d telinga awk..sy nk sgt tgk wajah awk secara live dn sy nk sgt tgk jasad awk berdepan dgn sy..sy nk sgt spent mse bersama awk..hanya kite berdua dlm dunia kita sendri..itu la benda yg selalu sy angakn setiap ary sebelum sy tydo dn mse sy bgn tydo.ase xtertaggung lagi rase rindu dkt aty sy ni..sy ingin ckp sesuatu d dpn awk yg da lame sy ingin smpai kn, sy harap sgt dpt jumpe dgn awk walau mcm mne cara sekali pon..tpi entah la xde rezeki lgikn :( hmm ...

awk thanx sbb buat sy bahagia,gembira semula selepas apa yg sy lalui dlm hdp sy dri kecil hingga la besar..sedikit demi sedikit awk telah mengkikis ksdhn dlm hdp sy..terima kasih sekali lagi kerana awk syg dn cintai sy ...ingat la selalu syg..walau awk jauh dgn sy . sy tetap syg,cinta dn setia pada awk.kerana sy inginkn awk menjadi isteri sy yg sah dn halal...sy xkn pernh kecewakn awk..bia la dgn sy awk tamat  penderitaan dgn lelaki yg lepas2 ... sy nkkn awk bahagia dn gembira bile bersama sy..sy harap awk la  tulang rusuk kiri sy yg hilang 2 amin... 

ingt la syg jnji kite bersama..kite tunaikn sama2 dn kite bina mahligai bersama..menempuh onak duri bersma2 ..tpi sy xnk mati selepas awk..bia la sy mati sebelom awk sbb sy xsanggup tok kehilagan awk dlm hdp sy ni .. :) 


ini lagu yg awk berikan pada sy :) sy suke syg 

 ini lagu kite bersamakn syg :) 

ini la apa yg sy ingin bg tau awk pagi td :) 

jihad fii sabilillah


Berikut merupakan gambar sebelum dah selepas dibedil oleh hellfire missile, iaitu peluru berpandu jenis ASM (air-to-surface). Missile ini biasanya dibawa oleh helikopter dan digunakan untuk menembak kereta kebal dan trak musuh. Jom tengok kesan tembakan peluru berpandu Hellfire nih..




















para syuhada gugur d medan perang tetapi rakyat kita byk mati dlm kufur dn maksiat .. :(

kelengkapan perang taliban

ni Semua Senjata Perang Digunakan Oleh Taliban.








walau mereka ini tidak menggunakan senjata yg cagggih di miliki spt tentera us tetapi semangat juang mereka lebih tinggi dri tentera kafir.. :) 

Sabtu, 10 November 2012

3 bulan bersama awk :)

        6.11.12 adlah tarikh di mana genap la 3 bulan  kisah kami bersama (mohd afandi <3 qhaseh nur hazama )..sepanjg 3 bulan ini jua la bermcm kisah yg mana baik dan buruk byk terjadi tpi kami hadapinya bersama :) ..

ok reader semua..kamu semua duk tanya saya siapakah mymiss right..ok first sekali sy mohon maaf sgt2 sebab sy xbole post pix dy sama sekali  atas alasan yg tertentu.. ckop la sekdar kamu semua hanya mengetahui nama dy suda k.. satu ary nty u all semua akan kenal dgn dy .. sabar k reader2 semua ...sabar itu separuh dari iman jengjengjeng :p..

qhaseh nur hazama first sy nk ckp,awk insan yg salu ada saat sy memerluka awk..sy gembira sgt bila bersama awk...saya bahagia bersama awk...hidup sy x jd mcm dlu  lagi sejak kehadiran awk dlm hdp sy..
sedar xsedar da 3 bulan kite bersamakn..mcm2 dugaan kita lalui bersama right..walau masing2 jauh tpi kite tetap harungi segala rintangan bersamakn syg...sy sayangkn awk

second sy nk bg tau dkt awk yg sy syg dn cintakan awk sgt2...awk la segalanya bg sy.. awk la pemberi smgt sy bila sy down,bila sy sedih dn memerlukan seseorg ... terima kasih syg kerana hdir dlm hdp sy syg...sy mau awk kekalkn skap awk yg mcm ni untuk 1000 tahun lagi bole ...saya rindukan awk

third,sy nk bg tau awk sy ase beruntung sgt dpt memiliki awk...sy sgt bersyukur sgt kerna allah telah temui sy dgn awk..awk ckop sempurna untuk sy..tpi malangnya..sy xspt mana yg awk impikn syg..maaf la syg... sy selalu buat awk bersdh...sy xpndai menjaga aty awk..sy xpndai jaga awk..tpi sy hanya tau menjaga cinta dn syg sy untuk awk sorang...sy setia pada awk

keempat,sy nk bg tau awk syg..sy harap sgt awk menjadi isteri sy yg sah..sy mau habskn sisa hdp sy bersama dgn awk..sy nk hdp susa senang bersama awk..sy maukn awk menjadi teman hdp sy smpai la sy xbernafas lagi di dunia ini .. sy maukn awk menjadi ketua bidadari sy d syurga kelak..qhaseh nur hazama bt haji romain..satu hari nty sy akan melamar awk tok menjadi isteri dn tanggungan sy .. sy mau menjaga awk selamanya..sy maujaga awk mse awk skit,mse awk mengandung dn mse awk beranak..sy akan pastikn segala keperluan awk d penuhi walau mcm mne pon carenya.. sy cintai awk  selamanya .

syg sempena 3 bulan da kite bersama ini..sy harapkn hubungan percintaan kita ini d redhai allah dn d restui semuanya..tiap hari sy panjatkn doa agar hubungan kite berkeklan smpai kesyurga..syg 3 bulan ni bermcm rintangan kita hadapi..bermcm mslh menimpa kita tpi kita bole hadapi bersama2kn..2 better then 1 right..kita da jnji bermcm2 kn syg..apa yg pntng skrg kite selalu berdoa tawakal,jaga tingkah laku,aty dn menunaikn segala jnji kita bersama...sy harap sgt awk berkongsi suka duka awk dgn sy :) ..sy xmintk byk pon syg..sy cuma maukn awk syg,cinta,setia,jujur,dn berkongsi segala kisah suka duka awk dgn sy..itu suda ckop untuk membuatkn sy bahagia selamanya syg...last word..qhaseh nur hazama dari malaysia ke jordan.dari jordan ke jerman perasaan syg,cinta dn setia sy xpernah luntur untuk awk..walau ada gangguan dari org semuanya sy hadapi dn kuat semata2 untuk awk...sy cintakn awk syg..sy cintakn awk sepenuh aty sy ... trima la cinta dn syg sy sebaiknya syg :)





*act sy da tulis lame entry ni dn sy save dalam draft... sy act nk tunggu awk ckp tpi maybe awk lupe coz awk bz sgtkn..tpi xpe la.benda ni xpntng mne pon act... oleh kerana sy hapy sgt hari ni sy post la entry ni..harap awk suke :) ikhlas dari dlm aty sy

Rabu, 7 November 2012

sekeping gambar yg membuat saya tersenyum sepanjang hari

jeng jeng jeng da lame da xupdate blog...fuhh tiup2 perkh berhabuk siot hahaha ... agak lame xupdate la katekn al maklumla bz skit skrg ni...well i have carier der haha :P .... maaf2 ye para pembaca semua anda byk msj sy tanya nape sy xupdate blog lame sgt kn...sory ye coz skrg ni sy bz dn xde idea nk update da huhu ... pale da kering der fikir nk post apa hee :P jgn mara k... saya ingin ucapkn ribuan terima kasih kerana anda tetap setia bace blog sy walau sy da aktif mcm dlu lagi :) ... ok xmau bebel byk lgi.. first sekali nk cite sikit kirenya sinopsis ah tok post kali ni hehe.. post kali ni mcm biasa la sy tujukn pada org yg pling sy cintai dn sayangi iaitu qhaseh nur hazama :) ..(kasi highlight sikit menunjukkn penting hehe :P )....

smlm mase bgn je dri tydo dpt la pix dri si dy hehee... tersenyum lebar la kejap an smpai telinga ni hah senyum...setiap ayat yg d tulis amat bermakna dn meninggalkn kesan yg mendalam dlm diri sy :) ... tetapi d balik keceriaan 2 ada jugak yg menyedihkn ,,apa yg menyedihkn 2 bia saya dn dy je la tau k :) ...

kelmarin jugak sy berjumpe dgn akak dy..huhu akak dy seorg yg ceria dn kaki langgar ah ...  nape sy ckp cm 2... hah ni nk cite ni hehehe :P,,, hahaha dy kalo nk sound org sound tegak je xkire ah laky ke popuan main langgar je... gua pon agak goyang gak dgn dy ni hahaha ... sy berani bet ah klo korang firstym jumpe mesti ketar jugak ah.... hahaha tpi bile lame2 lepak da ase selsa kelakar lak tgk akak an... hahaha apa yg buat kelakar dy punye perwatakan mcm budak padahal da jd mak org da hee (kak jgn mara ek kutuk sikit je ni hee )...then dy bwk beg punye la berat sy pon xtau apa yg dy bawak..ase mcm bwk batu je haha..then tnye ah akak punye beg berat sgt ni akak bwk pe..then dy ckp akak bwk helmet dn batu haha...mule2 xcye ah dy bwk helmet last2 bile dy tunjuk perkh mmg betol dy bwk helmt kure2..hahah punye la jauh dy bwk helmet haha! dy an byk mengeluh jalan sikit semput then bebel je sepnjg jalan hahah.. tpi an an ada org 2 jeles haha..kaco je org tgh dating an :p ... hahaha!..then soh snap pix byk2 lak :P ,,,, apa yg xleh bla dri mule2 la jmpe smpai la nk balik xhbs2 ckp "muke ko lain ah...dlm gmbr lain,dpn2 lain hadoi 2 je yg d ulang2nya smpai la dy nek bus haha!"...bez naik train .. then lame sikit asal org penuh kt train ni..dyowg nk g mne... hahah! ayat yg xakan ku lupa haha!! :P ..then mse nk anta dy p tbs baru aq tau malaysia da maju rupanya firstym masok tbs ase jakun jap..nk beli tiket bus kena bg name,then nk p kt platform kena ad tiket je perkh da mcm airport siot haha!!! jakun ah aq ni...kate je org kl tpi xpenah p tbs haha! :P dn abg sy nk p uk da..dy nk smbung stdy sne...tinggal la sy sorang2 sni :(

then mlm 2 mysweetheart call..borak punye borak xsedar da dkt 2 jam huhu...dn 2 la firstym dy tydo lambt spnjg sy kenal dgn dy hehe....after letak je call duk 10 min mcm biasa ah dy da smpai bulan dlu hee...skrg ni dy makin jauh dri sy... dlu dy d jordan tetapi skrg dy duk berlin iaitu d german..perkh makin jauh la jwbnya..tapi xpe jasad mmg jauh tpi aty dekat je kan syg...kiteorg mmg jauh tpi jauh 2 bkn la penghalang tok sy cintakn awk dn syg pada awk...setiap hari sy sentiasa akan fikir bila la saat d mana awk sentiasa ada dkt dgn sy..teman waktu sy susa dn senang dn dgr segala benda yg sy nk luahkn pada awk...sy terus bersabar untuk menantikn saat 2 tiba ... sy ykin awk pon rase mcm 2 kn syg...

jarak perbezaan waktu antara kita ialah 6 jam bezanya ... tpi 2 bkn penghalang tok sy terus txt awk dn berhubung dgn awk,,,tiada penghalang yg xdpt sy rempuhi tok sy berhubung dn mencintai awk syg...setiap gmbr yg awk bg setiap vn yg awk hntr setiap pangilan yg awk buat semuanya sy simpan dlm fon dn dlm aty sy..sy percaya yg awk akan tunaikn segala jnji awk dkt sy kn dn jnji kite bersama kn syg tol x?... sy harap sgt awk menjadi seorg teman hdp sy yg sah dn halal...sy xkisah siapa pon awk dri mana awk dtg mcm mne pon kisah awk sy tetap syg dn cintakn awk... dlm aty sy hanya awk sja bertahkta.. sy lebih rela mati dari sy menghianati kepercayaan dn perasaan awk... sy cintakn awk sepenuh aty dn seikhlas aty sy...

awk jagala kesihtan awk sepnjg awk kt sne,,,jge diri awk baik2...jgn lupe tok mkn dn kalo skit jgn lupe mkn ubt...maafla sy xdpt nk jge awk spnjg awk d sana..saya hanya dpt temani awk bila dlm mimpi dn mampu berdoa supaya awk shat dn selamat sentiasa d sana...sy risau awk d sana..kalo bole sy nk sgt tgk awk kt sne..nk tgk tmpt awk tinggal,tmpt awk belajr..kwn2 awk ..supaya aty sy lega tpi entah la sy xdpt lgi peluang 2...

qhaseh nur hazama sy cintakan awk dgn sepenuh aty dn seikhlas aty sy..sy trima awk seadanya..baik buruk awk sy terima..sy sentiasa harapkn awk menjadi isteri sy di dunia dn ketua bidadari fii jannah insyallah :) ...sy di sini sentiasa tunaikn jnji sy dkt awk..awk jgn isau sy di sini xpernh curang dgn awk..awk bole tnye sndri dkt akak mcm mne bile sy berdepan dgn perempuan..walau awk jauh..sy tetap  syg,cinta dn setia pd awk sorang je..sy harap satu hari nty kite akan d satukn dn menghabiskn sisa kehdpn kite bersama dn melaksanakn segala perancngn hdp kite tau...qhaseh nur hazama percaya la pada jnji sy dkt awk yg sy akan tunaikn...ingt la..aty sy xpernh berubah untuk awk...xpernh sama sekali tok berubah aty pada awk,,,meski pon skrg sy hadapi mslh yg agak siyes tpi aty ni xpernh berubah syg tok awk..sy cintakan awk selamanya..hanya allah yg mampu hilangkn rasa cinta ini untuk awk... love u dear :) 

 abaikn pix sy 2...sy suke sgt pada ayat dy :) (muke sy mc abg sy an an
amin

bumi akan bergelap pada 23,23,25 disember 2012


Pihak NASA menjangkakan akan berlaku fenomena bumi akan gelap selama 3 hari iaitu bermula pada 23, 24 dan 25 Disember 2012. Apakah ini satu bencana atau anugerah? Entah benar atau ke tidak hanyalah jangkaan manusia sahaja.
Para Saintis NASA menjangkakan perubahan alam semesta dengan kegelapan penuh pada bumi selama 3 hari bermula pada 23 Disember 2012 bukanlah akan berakhirnya usia dunia, tapi ini adalah “Penyejajaran Alam Semesta“, di mana matahari dan bumi akan berada pada satu garis lurus untuk pertama kalinya. Bumi akan bertukar tempat dari dimensi ke 3 ke dimensi 0, lalu bertukar lagi ke dimensi ke 4.
Semasa proses pertukaran ini, seluruh alam akan menghadapi perubahan besar, dan kita akan melihat dunia yang baru (Dark of the Earth). Dunia gelap tanpa sinar, tanpa cahaya matahari.

Semasa kejadian ini berlaku, bersedialah, ketenangan amatlah diperlukan, saling berhubung antara satu sama lain, berdoa, dan terus berdoa. Beristirehatlah di rumah selama 3 hari tu
Banyak perbahasan tentang apa yang akan terjadi 3 hari tersebut tapi ramai yang tidak percaya. Gini je lah!, kita tunggu dan lihat je lah nanti pada 23, 24 dan 24 Disember 2012 tu, ni hanyalah jangkaan atau ramalan manusia je, tak pasti. Tapi kalau benar-benar terjadi, sekurang-kurang kita dah tahu dan bersedia menghadapi dunia baru selama 3 hari tu nanti.
Hanya Allah yang Maha Mengetahui segalanya, wallahu ‘alam.

Sabtu, 3 November 2012

waktu bdn bekerja



Setiap perkara di dunia ini ada turutan atau jadual yang disusun supaya semuanya dapat berjalan dengan lancar dan teratur. Misalnya murid sekolah ada jadual pembelajaran, perjalanan keretapi ada jadual tiba dan bertolak dan macam macam lagi.
Anggota badan manusia juga tidak ketinggalan mempunyai jadual yang tersendiri. Berikut adalah jadual anggota badan dan tugas mereka yang tertentu:
Waktu Pagi
3:00 am – 5:00 am
Paru-paru – Ini adalah waktu terbaik untuk bangun dari tidur. Ketika ini terdapat lebih banyak kandungan ozon di udara. Ini akan memberi satu sumber tenaga yang baru jika mengamal latihan pernafasan, yoga serta bertakafur. Mereka yang mempunyai asma tidak patut tidur waktu ini dan boleh merasai kesukaran bernafas.
5:00 am – 7:00 am
Usus Besar - Mereka yang bangun tidur pada waktu ini tidak akan menghadapi masalah sembelit. Jika menbuang air besar dan mandi dengan air sejuk diselesaikan dalam waktu ini, masalah kegugupan boleh dihindarkan.
7:00 am – 9:00 am

Perut - Sarapan patut diambil dalam tempoh masa ini.
9:00 am – 11:00 am

Limpa – Tidak minum dan makan waktu ini walaupun setitik air. Jika makan pada waktu ini akan mengakibatkan suhu badan meningkat, menambahkan keletihan dan mengurangkan tahap pencernaan. Ini lebih terserlah pada pengidap diabetes yang akan merasa kegigilan dan mengantuk.
Waktu Tengahari
11:00 am – 1:00 pm

Jantung – Hanya air sahaja yang diambil pada ketika ini. Tidak sepatutnya melakukan kerja berat atau tidur di masa ini. Jika tidak lebih karbon dioksida akan bercampur dengan oksigen. Ini akan meningkat kemungkinan terkena serangan jantung, lumpuh atau kesakitan badan. Kebiasaannya pihak hospital akan lebih berjaga-jaga pada waktu ini kerana pesakit jantung dan diabetes berkemungkinan diserang sakit jantung berbanding pada waktu lain.
Petang
1:00 pm – 3:00 pm

Usus kecil – Makan tengahari pada waktu ini. Selepas itu duduk tutup mata untuk rehat selama 5 minit. Elakkan dari tertidur.
3:00 pm – 5:00 pm

Pundi Kencing – Sesuai untuk mengambil minuman seperti jus buah atau teh.
5:00 pm – 7:00 pm

Buah Pinggang – Ini adalah masa untuk bersantai dan rehat dari kerja harian. Jika tidak akan memudaratkan ginjal dan jangkitan salur kencing.
Waktu Malam
7:00 pm – 9:00 pm

Dinding Jantung – Makan malam patut diambil pada waktu ini. Jika tidak akan menimbulkan getaran atau sakit di dada.
9:00 pm – 11:00 pm
Ini adalah masa untuk mengembalikan semula tenaga organ-organ yang bekerja sejak pagi. Oleh itu sebaiknya waktu ini seseorang itu hendaklah baring dan bersedia untuk tidur. Elakkan dari membaca buku, menonton tv atau bekerja.
11:00 pm – 1:00 am

Hempedu – Waktu tidur. Jika masih berjaga akan menyebabkan badan kekurangan tenaga untuk bekerja di hari esoknya.
Waktu Lewat Malam
1:00 am – 3:00 am
Hati – Waktu tidur lena. Jika tidak akan memberi kesan kepada penglihatan dan badan lesu.
Itulah ringkasan jadual waktu badan manusia. Tak pasti pula sejauh mana kebenarannya tetapi bolehlah jadikan sebagai panduan am kehidupan seharian.

Ahad, 7 Oktober 2012

selamat ulang bulan yg kedua syg :)

pada tanggal 6.10.12 genap lah 2 bulan hubungan percintaan antara kami berdua :)...selama 2 bulan ni la mcm rintangan yg datg,ujian yg datang..alhamdulilah berkat sabar dn sling tolong menolong  kami still lagi bersama..

awk sy syg sgt dkt awk..sy harap awk tau tujuan sy tulis entri ni sebb apa..sy amat mencintai awk lebih dari sy mencintai diri sy sendri awk..awk la insan yg sempurna yg allah telah kurniakn kepada saya..awak la sebaik2 kejadian dn pasagan untuk sy..sy amat bersyukur kerana allah pertemukan sy dgn awk...

walau awk skrg ni jauh beribu batu dgn sy,sy tetap syg,cinta dn setia pada awk sorang je..aty sy xpernah berubah sama sekali... sy tau yg awnk sentiasa syg,cinta dn setia pada sy kn...selama 2 bulan kite bersama ni sy rasa bahagia sgt dgn awk..jujur la sy ckp sy xpernh rasa spt apa yg sy rasa skrg ni..mcm2 kite lalui bersama..susah senang bersamakn..menagis sama2 semuanya sama2kn syg.. sy hapy sgt bila dpt bersama dgn awk..sy rasa mcm baru d lahir kembali bila bersama dgn awk syg :) 

awk maaf sejk keblkgn ni masing2 da berubahkn..sy berubah awk pon berubah..biasa la manusia tidak akan menyedari perubahan diri sendrikn.. tpi sy nk awk tau..walau pergai sy berubah tetapi hati sy ini xpernah berubah ase syg,cinta pada awk..jujur sy ckp tiap hari sy tertunggu2 msj awk mcm dlu mse mule2 kite kenal.sy fhm skrg ni masing2 semua bz dgn kerjaya masing2kn.. walaupon kadang kala hati ini rasa xmenyenangkn tpi sy kena fhm lah keadaan awk d sana mcm mne kn.. sebenarnya sy rindukn awk mcm sy mula2 kenal dlu..sy rindu sesuatu dari awk yg awk salu bg sy dlu tpi skrg x da..awk nk tau x..sy rindukn awk   smpaikn sy terfikir mcm mne sy nk cri duit untuk melawat awk dkt sne..mcm2 cara  sy fikir untuk berjumpe dgn awk tpi 2 semua hanya angan2 je sbb sy tau mcm mne keadaan sy skrg ni..maaf la awk sy ni xsesempurna yg awk mahukn x seindah yg awk impikn tetapi sy cbe untuk membahagiakn awk walaupon sy ni serba kekurangan..sy tau sy byk buat awk sdh dn marahkn..sy still ingat lagi ayat awk 'sy x bole mencintai awk sepenuh aty sy lagi ' sebenarnya sy agak sdh jugak dgn ayat 2 tpi sy bersyukur jua kerana sy dpt jugak cinta awk walaupon bkn sepenuhnya..

awk tanye sy kenapa sy xnaik motokn then sy jwb byk polis skrg ni kn.. sebenarnya syg polis 2 bkn la sbb sy xnaik moto tpi sbb sy xnaik moto adalah kerana gara2 motor xde brek kite xbercakap sehariankn..dlm mse seharian 2 la sy rase diri sy ni xgne dn bersalah tau..awk ckp yg sy ni terlalu memikirkn dn awk soh sy
jgn berfikir sgt..awk nk tau x,sy ni jns jika buat salah sy akan mintk maaf dn sy xkn tenang jika sy xdgr perkataan memaafkan dari owg yg sy buat salah 2..awk belom lgi kenal sy dgn sepenuhnya syg...awk nk tau klo sy bosan or sunyi sy akan tgk gmbr awk dgr VN awk dn sy berkata dlm hati wahai aty sabar la satu hari nty aq ko pertemu jua dgn dy..ko kena fhmkn keadaan skrg mcm mne..kesian la pada tuanmu ini.. selain dri 2 sy akan txt dgn akk awk..hilang la ase sunyi d aty sy ni .. awk2 sy nk bg tau awk..selama 2 bulan ni mcm2 peristiwa berlaku dlm hdp sy...tpi sy dpt harungi semuanya kerana awk..awk la pendorong sy dn pemberi semangat untuk sy..

awk ingat lagi x janji kite bersama dlu..sy harap kite sama2 tunaikn segala janji kite 2 ek... awk nk tau x,sy da rancng mcm2 untuk membuat kejutan untuk awk bila awk balik  nty dn awk nk tau x sbb pe sy beriya mintk alamat awk dkt sne...sy ada benda nk buat dkt awk sbb 2 sy beriya2 mintk..sy xakan buat benda yg xde kebaikan atau keuntungan untuk diri sy dn awk.. tpi smpai skrg sy still xdpt lgi alamat 2..xpe maybe awk bz sgt kot kn syg :) ...2 bulan ini mcm2 ujian kite dapat tpi semua mslh byk berpunca dari saya je kn..kite byk bergado pon byk sbb sy je kan...act sy xde niat pon nk buat awk mara..saya manusia biasa bukan malaikat yg xmembuat sebarang kesilapan..tpi sy belajar dari kesilapan sy...sy bkn jns melakukan kesilapan yg berkali2..

xtergambar dn terkata sy nk luahkn pada awk bertapa sy cinta dn syg dkt awk..sepnjg awk duk sne syg,sy ase rindu sgt dkt awk..sy harap sgt dpt jmpe awk walau dlm mimpi sy sekali pon...sy tau apa yg awk cube smpaikn dlm txt awk ptg td tpi sy xpasti sbb 2 la sy tnye awk balik... sy ni klo sy xpasti dgn sesuatu sy akan bertanye dn terus bertanye smpai la sy pasti..kadang kala sy ni terasa dgn awk,sdh,mara dn cemburu dgn awk..aty sy risau dn xtenang awk..sy tau sesuatu yg ada jauh d sudut aty awk 2... tpi sy xnk ckpkn skrg ...

terima kasih syg kerana hadir dalam hdp sy yg sanggup mencintai menyayangi dn setia pada sy walau sy ni xsseberapa...saya ingin sekali mengangkat awk menjadi isteri sy yg sah dan halal...sy ingin sgt hdp dn mati bersama awk..membina sebuah keluarga yg aman dn soleh,solehah yg menuju ke jalan allah...sy ingin sgt membahagiakn awk d dunia dn akhirat..sy mahukan awk menjadi ketua bidadari sy d syurga kelak...sy mau awk rawat luka dn skit sy nty..yg menjaga makn minum sy dn keperluan sy...sy nk sgt bila bgn pagi bukak mata nmpk awk tersunyum sebelom tydo nmpk wajah awk senyum...bila balik dari keje sy nmpk riak wajah awk yg ikhlas senyuman menyambut sy pulang..sy teringin semua 2..sy berusaha untuk mengubah hdp sy ... sy cbe untuk berubah menjadi insna yg soleh supaya bole membimbing awk ke jalan yg benar yakni jalan allah..permintaan sy agar awk cinta,syg,setia dn menjadi isteri sy yg sah..itu je permintaan sy dkt awk syg... sy harap perhubungan ini akan berkekalan smpai kesyurga...niat sy ialah untuk menjadikn awk sbgai isteri sy d dunia dn akhirat..sy mau tunaikn segla janji sy dkt awk ... sumpah demi allah sy akan tunaikn segala jnji dn akan menjaga,mencinta dn menyayangi awk selamanya smpai kesyurga... qhaseh nur hazama sy cintakn awk kerana sikap awk bkn la sifat..siapa pun awk d masa lalu itu bkn lah penyebab untuk sy x mencintai awk ..walau mcm mne pon awk sy tetap syg dn cintakn awk aty sy xpernah berubah untuk awk syg :) 


Ya Allah
Seandainya telah Engkau catatkan
Dia milikku, tercipta buatku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
titipkan kebahagiaan di antara kami
agar kemesraan itu abadi.....


Ya Allah Ya Tuhanku Yang Maha Pengasih 
Seiringkanlah kami melayari hidup ini
Ke ketepian yang sejahtera dan abadi
Maka jodohkanlah kami.....


Tetapi Ya Allah
Seandainya telah Engkau takdirkan
Dia bukan milikku
Bawalah dia jauh dari pandanganku
Luputkanlah dia dari ingatanku
Dan peliharalah aku dari kekecewaan.....


Ya Allah Ya tuhanku Yang Maha Mengerti
Berikanlah aku kekuatan
Menolak bayangnya jauh ke dada langit
Hilang bersama senja yang merah
Agarku sentiasa tenang
Walaupun tanpa bersama dengannya.....


Ya Allah yang tercinta
Pasrahkanlah aku dengan takdirMu
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan
Adalah yang terbaik untuk hambaMu ini.....


Ya Allah
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku
Di dunia dan di akhirat
Dengarlah rintihan dari hambaMu yang dhaif ini
Janganlah Engkau biarkan aku sendirian
Di dunia ini mahupun akhirat
Maka...kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman
Agar aku dan dia sama-sama dapat membina
Kesejahteraan hidup ke jalan yang Engkau redhai
Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh dan solehah.....


Ya Allah
Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan di akhirat
Dan peliharalah kami dari azab api neraka.....
AMIN.......AMIN.......YA ROBBAL ALAMIN.....

*lepaa awk bace entri ni awk txt la sy ek...sy nk bg tau awk something yg sy xleh nk bg tau dkt sini..sy tunggu awk txt sy :) klo awk xnk txt awk juz msj sy dn sy akan call awk.....itu pon jika sy masih mempunyai kredit :) sy cintakan dn sygkn awk sorang je ingat 2... :) 
 insyallah ini la sy impikn dgn awk syg :)