kehormatan :)

kehormatan :)

Ahad, 29 Januari 2012

kerinduan ku mencapai tahap maxsimum :(

tajuk di atas act menunjukkn aty aq ni amat merindui seseorg yg salu wat aq hapy,tension,gelak,pening pale,yg suke membebel,yg ambil berat,yg ske berckp,suke kaco aq, salu kongsi prob n cite n so on la (2 dlu la skrg kureng da)...ye aq rindu sgt2 kt dy...kdang2 bile aq bace txt dy blik ase mcm alahai nape dunia ni salu berubah2 ek,nape hati manusia salu berubah2...hmm tah la...
jujur aq katekn aq hmpir menungu ko txt or call aq setiap mlm..aq sentiasa pegang fon aq tkot terlpas txt or call ko..tpi semua 2 xterjdi pown..huhu...dlu setiap mlm ko txt aq,n salu kongsi cite kt aq..even hal kecik pon..aq ske bile ko cite dkt aq...kdang2 aq  call ko n suruh acap ckp sebenarnya aq nk cri point tok ckp dgn ko even kejap je..then aq call ko hari 2 tanpa sebb..aq pon xtau nape aq call ko..tpi aq ase aq tau jwpnnya..aq sdng merindui dri kamu yg dulu kala...n aq suke sgt bile bace blog ko bile ko tulis tntng pertemuan kite n pasal aq..aq salu bace ulang2..bile ko deactive blog ko aq da xbole bace da..kalo aq tgk blog 2 bole jgk la aq rawat rindu yg melara ni..*ayat puitis la pulak huhu :P
mmg la korang duk tgk muke aq hapy 24 jam tpi korang tau ke jauh d sudut hati aq ni apa yg aq ase..
walau aq bz aq still ingt n ajak ko keluar..tpi permintaan aq xpenah tertunai aq fhm keadaan kamu mcm mne :)..xksh la kn..lumrah hdp...sebenarnya aq ni bodo jgk an...mengharapkn benda yg xmungkin berlaku...
adakala aq terfikir juga,aq mau pergy ketmpt yg pernah aq pergy yg menengkn dri aq tpi aq fikir jgk pasal kamu..aq xmahu kamu jd mcm dlu..tunggu nk ber'ym' smpai pagi..aq xnk kamu tunggu aq hingga mcm 2 sekali..aq xnk gara2 aq,kamu susah..kalo boleh aq nk ko senang je bile dgn aq :)...tpi kalo aq pergy pon tok kali ni ko mesti xksh kn..kamu pon mesti xtau bile aq da pergykn..mungkin bile kamu da tau pon aq da xde kt sni kn.. kalo mase 2 bru kamu tersedar pon kamu xleh wat pape da...ibarat kite lost contct la..acc ym aq da deactive.n fb pon otw juz tinggal blog je..aq mmg terfikir nk wt semua 2 tpi tah la.. huhu 
alangkah bgosnya kalo aq xmengenali ko kn...xde aq jd mcm ni...xde aq serabot n pening mcm ni..bole aq hdp dgn gaya hdp aq dlu..kehdrn kamu bknlah membawa kesuraman tok aq tpi membawa benda yg baru bg aq tetapi benda baru ni terlalu memeritkn bg aq...tiap kali aq cite kt kwn aq,kwn aq ckp eh ko apahal jd gile mcm ni..elok2 ko gile moto da jd gile popuan lak..aq pon terdiam la..aq pon sedar aq da bwk berubah..tpi tah la pyh la nk ckp...aq nk sgt call ko n borak2 mcm dlu tpi aq tkot ganggu ko..ye ko kn stdy hard..huhu...
aq ni stdy for play..huhu...
kdang2 aq teringt mase kt PU SUBANG 2...aq rindukn saat2 2...kalo bole putar mse da lame aq putr n ckp apa yg nk aq ckp sekrg..mmg betol owg ckp kalo mencintai seseorg itu lebih menyiksakn dri tunggu ajal dtg..adeh...bknnya xde owg mintk kapel dgn aq..byk owg mintk kapel dgn aq tpi aq tolak semua 2 kerna aq tunggukn ko hdir dlm hdp aq..aq ni bkn la jns memilih ... jujur aq ckp bg aq tok mencintai n menyayangi seseorg bkn lah d tgk dri paras,harta n kedudukan..jika mencintai seseorg dgn paras lame2 paras akn jd tua..jika cinta melalui harta lame2 hrte akan hbs..jika cinta kerna kedudukan lame2 kedudukn 2 akn hilng..jika cinta pd keihlsn aty maka dgn izin allah ia akan kekal :)...
dah la cukop la aq meraban kt sni...aq pon da xtau nk control dri aq ni.. hdp aq ni semkin suram je...aq sentiasa rindukn ko...aq still simpn pix ko send kt aq..n aq salu berharap mase bole d putarkn..d mana aq boleh berjumpe dgn ko yg mse dlu tpi perkara 2 mungkin akn berlaku kn..apa2 pon aq RINDU SGT KT KO...mcm dlm lagi d'msiv-rindu setengh mati :)...

*aq tulis entry ni bkn lah untuk menarik perhatian owg tpi aq nk ko tau apa yg sebenarnya terjadi...
terpulanglah kamu fikir apa pada aq...aq xsanggu tok menipu hati aq lgi... at least aq tulis kt sni aq ase lega n berharap ko bace apa yg aq tulis ni... :)

Jumaat, 27 Januari 2012

made in china (army training)


Haa..sapa-sapa yang rasa training rekrut askar kat negara kita ni teruk, ada lagi yang lagi teruk daripada tu..Kalau nak tahu, korang layan je la gambar-gambar kat bawah ni..Ini kalau nak berperang mesti tak ada hal punya sebab diorang dah built up askar diorang 'kaw-kaw' teruk..Kalau aku yang kena macam ni, mau aku curi balik tengah-tengah malam..hahahaha









































mkann ni d perbuat dari jeng jeng jeng


Serius..Bila aku fikir je pasal entri, aku mula terbayang sorang-sorang, apa jenis makanan la yang diorang ni buat dengan guna bahan-bahan yang boleh buat aku rasa geli tekak ni..Mula-mula tu, aku ingat kalau bahan dah tak berapa nak senonoh, makanan pun dah tentu la yang tak senonoh..Itu apa yang bermain di fikiran aku la, kalau korang tak tahu la fikir macam mana pulak kan..



Tapi kan, bila aku tengok ja gambar makanan tu, aku terkesima sebentar..Monolog dalaman mula memainkan peranan dengan berkata " Ehh, ini macam makanan yang aku selalu dok telan, biar betul toqq..Meh tengok sekali lagi, tak kan kot"..Bila start aku tengok dua kali, sah..Benda yang kita dok telan hari-hari yang dok terpampang kat situ..Bila fikir balik, mungkin bahan yang diorang pakai tu juz untuk kegunaan keluaran negara diorang je kot..Tapi tak boleh percaya juga 100%, mana tahu ada yang termasuk kat dalam Malaysia ni..Kalau pendatang tanpa izin yang terang-terang punya besar pun boleh terlepas sempadan masuk Malaysia, ini kan bahan-bahan makanan yang kita tak tahu mana asal nya..Apa pun, aku nasihatkan, cek label dahulu sebelum beli apa-apa produk makanan..Geli siott~~


1. Skittles dan Jellybeans



Diperbuat daripada kokon serangga yang telah dihancurkan yang dikenali sebagai "Laka@shellac", dimana telah digunakan untuk membuat lapisan dan menimbulkan kesan berkilat pada permukaan makanan.


2. Aiskrim Vanila.




Castoreum, atau dikenali sebagai rembesan dubur bercampur dengan air kencing dari sejenis binatang dikenali sebagai BEAVER. Merupakan bahan yang diluluskan oleh FDA sebagai perasa tambahan yang sering dijumpai dalam perasa vanila dan rasberry..serta dalam minyak wangi..


3. Gula




Diperbuat daripada tulang haiwan yang dibakar atau tulang char. Tulang char digunakan untuk menapis dan melunturkan warna gula mentah.


4. Jell-O.




Diperbuat daripada kolagen, iaitu tisu penghubung yang telah direbus yang biasanya boleh ditemui dalam haiwan.


5. Wendy's Chilli.




Diperbuat daripada burger yang telah luput dan silikon dioksida..atau apa yang korang belajar dalam kelas Kimia, KACA..


6. Gula-gula Getah.




Selalunya diperbuat daripada Lanolin, atau dikenali sebagai 'rembesan kambing biri-biri' untuk melembutkan campuran gula-gula getah.


7. Apa-apa yang kaler pink/merah yang korang makan.




Pewarna merah ini diperolehi dengan menggunakan serangga yang berwarna merah yang telah direbus dan dihancurkan. Bahan tersebut dikenali sebagai 'carmine'.


8. Keju Kisar.




Cellulose, yang pada asalnya adalah serbuk kayu yang digunakan untuk mengelakkan keju tersebut daripada melekat antara satu sama lain.


9. Roti.




Kebanyakkan roti komersial termasuk agen yang melembutkan doh roti yang dikenali sebagai L-Cyesteine, diperbuat daripada rambut manusia. 


10. Apa-apa produk berkaitan ayam yang telah diproses.




Selalu beringat, ini lah apa yang orang maksudkan sebagai 'daging'.

apa yg perlu d buat bila si dia mengis :)

Tidak semua dikalangan kita dapat mengawal emosi apabila berdepan dengan sesuatu krisis dan ia mungkin akan menyebabkan kita rasa ingin menangis sebagai salah satu cara untuk melepaskan tekanan. Kaum wanita dilihat lebih cenderung untuk menangis berbanding lelaki namun ia bukan bermakna lelaki langsung tidak menangis.

5 Perkara Yang Patut Dilakukan Apabila Pasangan Anda Menangis


Apabila pasangan anda melalui saat emosi dan memperlihatkannya dengan cara menangis, apa yang anda akan lakukan? Tindakan anda ketika ini haruslah boleh mengembalikan mood mereka semula dan jangan sampai menyebabkan pasangan anda berasa lebih teruk lagi.

Di bawah ini disenaraikan beberapa tips untuk anda apabila menghadapi keadaan pasangan anda yang sedang menangis atau bersedih.

1. Apabila pasangan anda menangis, jangan abai dan biarkan saja kerana ia adalah satu tanda mereka perlukan perhatian. Wanita lazimnya lebih sukakan seseorang yang mampu mendengar luahan kata mereka ketika mereka sedang bersedih. Janganlah anda bertindak menjauhkan diri ketika ini.

2. Jadilah pendengar yang setia. Diam dan dengar apa yang ingin pasangan anda katakan kerana itulah yang mereka mahukan daripada anda.

3. Jangan beritahu pasangan anda sama ada dia di pihak yang benar atau salah dalam keadaan itu. Jikalau dia bersalah sekalipun, dengarlah apa yang ingin si dia kata dan rungutkan. Si dia mungkin tahu dia memang salah tapi pada masa itu dia tidak mahu mendengar tentang hal itu.

4. Pinjamkan bahu anda (untuk yang berkahwin saja ye). Jangan duduk jadi tunggul kayu saja. Wanita sangat sukakan sentuhan daripada lelaki kerana ia membuatkan mereka berasa selesa.

5. Jangan memberi nasihat kecuali diminta. Wanita biasanya tidak sukakan anda memberi nasihat atau bercakap sesuatu yang boleh melukakan hati mereka apatah lagi di saat mereka sedang berduka. Lebih baik lagi anda elakkan dari ayat begini “..kan saya dah bagitau tadi ..bla bla bla…”

ayat untuk mengayat gadis2 or jejaka :P


1. Dari mana datangnya cinta? dari SMS turun ke hati .. 

2. Andai kau dapat melihat hatiku ..Andai saja kau dapat membaca fikiranku… Betapa ruang jiwaku penuh bayangan dirimu, Menghiasi hari-hariku… Senyum dan suaramu teduhkan jiwaku… Cintailah aku dengan kesungguhanmu

3. Kalau I boleh menyusun abjad, I nak letak U dekat dengan I

4. Hello..U ada plaster tak?? I luka teruk sebab jatuh cinta pada U!

5. Hello..
Aku pencuri! dan aku di sini nak curi hati kau!!!

6. U ni doktor ke? Kaki I terseliuh sebab jatuh cinta pada U !

7. I nak belanja u gula-gula HACKS..faham tak ertinya?
H- Hanya
A- Aku
C- Cinta
K- Kau
S -Seorang

8. Luahan Cinta Ibarat Kentut.. Big Grin
ditahan sakit… dilepas malu… dah keluar..fuhhh! Lega!!!

9. Jika kau hidup sehingga 100 tahun.. aku hanya ingin hidup hingga 99 tahun kerana aku tak rela hidup tanpa kau..

10. Di bawah ini senarai yg aku tak suka ttg kau..
1..
2..
3….
4..
Apa nak buat?? Aku suka semuanya ttg kau!
Tekan ke bawah jika kau merinduiku…
Tekan lagi kalau masih rindu..
Lagi…
Lagi…
Masih tekan lagi???
Nampak sangat rindu…
Aku juga sedang merinduim.. BlushHeart

11. Biarlah yang dulu jadi masa laluku, dan kau menjadi masa kini serta masa depanku.

12. Kalau cinta ibarat penyakit,aku taknak makan ubat.Biar aku merana diserang penyakit ini krn aku ingin kau tahu betapa aku mencintai kau!

13. Org kata kita hanya jatuh cinta sekali saja. Tapi setiap kali aku mendengar suaramu, aku jatuh cinta sekali lagi!

14. Aku terasa sesuatu dihatiku.. ianya seperti bara yg kecil. Setiap kali aku melihatmu, bara ini menyala dan ia sungguh istimewa kerana AKU CINTAKAN KAU!

15. Apakah kasih sayang perlu diucapkan? Tidak perlu. Lalu kukirim SMS ini padamu, hingga tidak perlu mengucapkannya.

16. Andai hatimu penjara, biar aku dipenjara seumur hidupku di dalam hatimu..

17. Tuhan memberikan rasa cinta dalam diriku, dan aku memberikannya padamu. Tolong jangan diberikan lagi pada orang lain.

18. Aku mahu kau tahu aku menyintaimu setulus hati..bukan hipokrit.. bukan cinta palsu..bukan ada kepentingan.. Ini adalah cinta tanpa syarat.. Aku begitu menyintaimu…

19. Cinta akan hilang jika diambil org. Cinta akan mati jika digenggam rapi. Bagaimana harusku memegangmu? Apa perluku meneruskan atau melepaskan?

20. Betapa indah pun perkataan, tak boleh sama utk menyatakan cintaku padamu..

21. Tuhan memberikan rasa cinta dalam diriku, dan aku memberikannya padamu. Tolong jangan diberikan lagi pada orang lain.

22. Cintaku bukan ibarat kertas… Cintaku adalah bara yg sentiasa menyala
dan semakin marak ditiup kerinduan padamu… Heart

23. Jika mencintaimu satu kesalahan.. biar aku bersalah. Cintaku padamu sangat kuat dan akan kuperjuangkan hidup ini demimu..Sleepy

24. Cinta kita banyak ranjau. Tapi percayalah ia tidak sedikit pun mengurangkan cintaku padamu… Kau adalah insan teristimewa dalam hidupku

25. Aku tak dapat hidup tanpamu… kerana kaulah nyawaku.. Angel

26. Jika cinta itu dicukai.. aku lah pembayar cukai paling tinggi!

27. Mencintaimu adalah perkara terindah yg pernah berlaku dalam hidupku.
Mana mungkin aku melupakanmu seumur hidupku. Kaulah kekasihku yg pertama dan terakhir.

28. Air mata kerana sahabat 1 pengorbanan,
Air mata kerana ibu bapa 1penghormatan,
Air mata kerana kekasih 1penyesalan,
Air mata kerana Allah 1 keberkatan.